Tuesday, June 14, 2011

Abu dan Neneknya...


Abu hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motorsikal..

Abu : "Mari la naik nek.. pegang kuat² ye.. nanti jatuh pulak !.."

Nenek : "Iya lah.. nenek pegang kuat² la ni.."

Abu : "Jangan lupa pegang kuat² ye nek !!!.." (kata Abu lagi untuk mengingatkan)

Nenek : "Iya.. nenek dah pegang kuat² la nie.. takut sangat aku terjatuh kan Abu.."

Abu : "Ok, kalau begitu kita berangkat ye, nek.."


Lalu, Abu 'merempit' dengan motorsikalnya itu.. dan seketika dia terdengar ada benda jatuh dari  belakang.. "SREEEEETTTT...".. Abu terperanjat, lalu menoleh ke belakang.. rupa²nya, nenek dia yang terjatuh..

Abu : "Lah.. kenapa boleh jatuh jugak ni nek ?!!.. nenek tak pegang kuat² tadi agaknye ?.."

Nenek : "Nenek dah pegang kuat² dah tadi !!!.."

Abu : "Nenek pegang kt mana ?.."

Nenek : "kt pagar rumah tadi la.."

Abu : "................."




~sharing is caring©~



6 comments:

cik AF said...

wakakakaka :P

segar2 mata nih , tgh stdy fizik. wakaka, tak jadik nak tdo dah :D

haha, tengs :D

Rtp Farra Arisha said...

surelyy lawak, yg mengantuk pun jadi takk!

Lieyly ︱ Alia said...

kesian nenek tuh ~

Muhamad Syafiq said...

@cik AF : pas ni study balik ye.. haha !..
@Rtp Farra Arisha : :D
@Liely | Alia : nasib baik still hidup ! :)

sumaiyah mokhtar said...

muahahahahaha kelaka la pulak :)

Muhamad Syafiq said...

:D