Thursday, June 23, 2011

Zorro dan Robin Hood...




Pada satu ketika, ada satu pertandingan untuk orang ramai menunjukkan kehebatan masing-masing dengan menggunakan senjata.. hanya 2 orang peserta yang dapat memasuki peringkat akhir iaitu Zorro dan Robin Hood..

Mereka berdua pun masuk dalam hutan untuk berjalan-jalan sambil mencari idea untuk pertandingan mereka.. Ketika mereka sedang berjalan.. mereka terjumpa seorang perempuan dari kaum orang asli yang sungguh cantik..

Lalu, mereka berdua pun bersepakat untuk bertarung merebut perempuan tersebut.. mereka memanggil perempuan tersebut dan meletakkan sebiji epal  diatas kepala perempuan itu..

Zorro yang akan memulakan pertandingan.. dia pun bergerak sejauh 50 meter dari perempuan itu dan membaling pedangnya ke arah epal diatas kepala perempuan tersebut.. Zuuupppp !!!. terbelah dua epal itu.. maka, dengan bangganya.. si Zorro menjerit..

"I AM ZORRO !..."

Kemudian, tiba giliran Robin Hood pula.. dia mengambil jarak 100 meter.. dengan menggunakan anak panahnya.. Zuuupppp !!!. epal itu pun turut terbelah dua.. dengan penuh riaknya.. si Robin Hood berkata..

" I AM ROBIN HOOD ..."

Sedang mereka bertarung, seorang penduduk lelaki kaum orang asli disitu ternampak pertarungan tersebut.. lantas dia merasa tercabar kerana takkan dengan senang perempuan dari kaumnya sendiri nak kena kahwin dengan salah seorang dari mereka.. atas rasa tanggungjawab, dia pun turut serta dalam pertandingan itu.. 

Dengan menggunakan sesumpit hikmatnya.. dan pada jarak 150 meter.. kini, giliran lelaki orang asli itu pula menunjukkan kehebatannya.. ZZZZUUUUUPPPPP .... !!!!. terkena kepala perempuan itu.. dan akhirnya mati serta merta di tempat kejadian.. secara spontaneousnya orang asli tu berkata..

"I AM SORRY....!!"



2 comments:

Nasz said...

haha..kesian perempuan tu...

jemput join segmen simple saya..

SEGMEN SIMPLE : MY WISH ...

Muhamad Syafiq said...

mangsa keadaan.. haha :D