Monday, June 27, 2011

Kaki Burung...











Seorang guru bersoal jawab dengan murid-muridnya dalam mata pelajaran sains.. tiba-tiba, ada seorang murid bertanya satu soalan kepada guru itu..

Murid : " Dalam banyak-banyak burung, burung apa yang badannya dikaki, kepalanya dikaki, sayapnya dikaki, kakinya pun dikaki ?. "

Semua murid, termasuklah guru sains tersebut kebingungan memikirkan apakah jawapan persoalan dari  murid itu.. lalu, guru sains berkata..


Guru : " Eh, mana ada burung yang macam tu.. "

Dengan selambanya murid itu menjawab..

Murid : " Ada cikgu.. burung kena pijak.. " 

4 comments:

Mr.Thinker@Ali said...

Haahaha. Teka teki, lama dah x dengar dan bersoal jawab neh. Kering idea nk soal. By the way, this entry so fucking make me LOL! Hahahah! ^^

Aku berdekah giler baca ayat2 akhir. Burung kena pijak. Dah lama x layan teka teki, pergh, rindu lar plak. Best argh entry nie. Mengimbaukan aku kenangan zaman kanak2. ty bro. ^^

afeb pilah said...

kalau aku cegu da lame aku pijak murid tu,,,
hahahhahahahaha!XD

Muhamad Syafiq said...

@Mr. Thinker@Ali : lepas ni kau buat teka tekuk untuk aku teka pulak.. haha :D

Muhamad Syafiq said...

@afeb pilah : tak kesian ke kt budak tu ?. haha :D