Thursday, June 23, 2011

Penjual Durian...




Ali pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian.. lalu, dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan..

Ali : " Bang harga durian ini berapa ?. "

Orang Asli : " Kalau yang ni.. Sepopit sebiji.. "

Ali terus kebingungan mendengar jawapan bahasa dari orang asli itu dan tak dapat memahami berapakah sebenarnya nilai sepopit tu.. kemudian, Ali berpura-pura tahu dan cuba menawar harga durian tersebut..

Ali : " Bang.. boleh kurang sikit tak ?. "


Orang Asli : " Boleh je.. nak kurang berapa ?. "

Ali : " Seriban.. boleh kan ?!. "

Penjual orang asli itu kebingungan.. dan bertanya pada Ali..

Orang Asli : " Seriban tu berapa ?. "

Ali : " Cakap dulu.. Sepopit tu berapa ?. "



8 comments:

LuqmanZulkifli said...

hhaha barai ! XD

Muhamad Syafiq said...

Ali memang macam tu.. haha :D

beLLa said...

byk kali bce, baru paham . ngee~ lampi betol la aku neh ;p

Muhamad Syafiq said...

OMG !. haha :D

Ismet Ulam Raja Pegaga said...

klo mcm tur..aku nk masuk kelas bahasa org asli la...haahhaa

Muhamad Syafiq said...

rileks la.. tunggu habis sem 6 nanti.. haha "D

Fathiah Hamim said...

hahahah sengal

Muhamad Syafiq said...

:D