Friday, June 17, 2011

Pisau Lipat...

Pada suatu hari di tengah hutan.. ketika para pelajar sebuah universatail sedang melakukan penyelidikan terhadap tumbuhan hutan.. seorang pelajar Senior, juga merupakan pemimpin kepada rombongan itu terrjumpa sebuah pisau lipat di atas tanah..

Menurut peraturan yang telah ditetapkan semasa membuat penyelidikan di dalam hutan.. sesiapa yang meninggalkan barang penyelidikan ketika dalam perjalanan, mereka akan dihukum..

Lalu pelajar Senior itu mengambil pisau lipat itu dan menghimpunkan semua pelajar dengan tujuan menghukum mana² siswa yang telah lalai meninggalkan pisau lipatnya..

"Siapa yang ade rasa kehilangan pisau lipat di tengah perjalanan tadi ?..". tanya pelajar Senior itu..

Takde seorang pun yang berani mengaku.. kemudian, pelajar Senior itu menambah..

"Cepat.. mengaku je la.. lagipun sebenarnya saya dah tahu siapa pemilik pisau lipat ini kerana namanya ada terukir di sini.. tapi, saya inginkan kejujuran kamu semua untuk mengaku !.."

Masih tiada ada jawapan dari para pelajar² itu..

"Oleh sebab takde seorang pun yang jujur nak mengaku salah.. maka, saya akan panggil namanya ?!!.."

Pelajar² itu masih lagi mendiam diri.. akhirnya, pelajar Senior itu tidak dapat bersabar lagi.. lalu dia melihat pada pisau lipat tadi.. lalu dengan lantangnya dia menyebut nama pemilik pisau tersebut..

"STAINLESS STEEL cepat keluar !!!.."




~sharing is caring©~



11 comments:

yaya_flanella said...

haha. lemm gila punya senior.

Muhamad Syafiq said...

haha :D

Hayati Hamzah said...

buat malu je :(( patut lah masuk universatail :((

Muhamad Syafiq said...

stail apa la yang dia buat tu kan.. haha :D

cikida said...

grrrr..sengallnyee la senior 2..syafiq kah org nye ?? muahhahaa...=p

Muhamad Syafiq said...

hehe.. jangan la bagi pecah rahsia.. :)

NuSaNa NoSa 91 said...

ahahahahaa~ ada gak org camni.. agaknya dia xpernah dgr sal stailess steel kot.. huhuu~ =.="

Fathiah Hamim said...

adeh. bengap nyaaa

senyumSOYA said...

senior oh senior~ hehehe

Mr.Thinker@Ali said...

Senior itu, so so so st**** lar. Hahaha. Serius tekun aku baca nk tau sapa punya pisau lar td. Damn punya stainless steel..!! Hahaha.

Muhamad Syafiq said...

abam stainless rupanya dia.. haha :D