Monday, June 20, 2011

Sekolah...



Jam menunjukkan pukul 7 pagi.. Ahmad masih lagi berdengkur.. lantas ibunya segera mengejutkannya untuk ke sekolah.. 

Ibu : "Ahmad.. Ahmad.. bangun nak.. cepat pergi sekolah tu.. nanti kamu terlambat pulak.."

Ahmad : "Alah emak ni.. Ahmad tak mahu pergi ke sekolah la.."

Ibu: "Apa ?. tak nak pergi sekolah ?!.. baik.. cuba Ahmad bagi mak 2 sebab mengapa Ahmad tak nak ke sekolah ?."

Ahmad : "Semua murid murid tak suka pada Ahmad.. guru guru kt sekolah tu pun sama.. tak suka pada Ahmad !."

Ibu : "Itu bukan alasan bagi Ahmad untuk tak nak ke sekolah.. cepat, bangun sekarang !." 

Ahmad : "Baiklah, sekarang mak pula bagi Ahmad 2 sebab mengapa Ahmad mesti pergi ke sekolah ?."

Ibu : "Eh.. eh.. bertuah punya anak !. Ahmad kau dengar sini baik baik.. pertama, sebab kau tu dah berusia 50 tahun.. dan yang kedua pulak, kau tu PENGETUA SEKOLAH !!!"






16 comments:

sumaiyah mokhtar said...

hehehe nice ;D

kotak bulat said...

hahaha...anak yg mnja toll...da tua tu.. :P

Muhamad Syafiq said...

@sumaiyah mokhtar : hehe :D
@kotak bulat : 5 tahun kot umur betul dia ?. haha :)

cikida said...

hahah..sabo je la..haishh..

farah da butterfly said...

hehehe.. lawak la cita nie..

Muhamad Syafiq said...

hehe :D

Senorita said...

HAHAHHAA. bole plak camtu? haha.

Muhamad Syafiq said...

boleh kot.. haha :D

Met bUjang said...

haha bagusnya pengetua tue hihihi

Muhamad Syafiq said...

pengetua paling best ! :D

arein said...

hahahaha. best. mmg style abis

Muhamad Syafiq said...

pengetua versatail ! :D

Lizzie Yasmin said...

bapa umo mak Ahmad yer???

Miss Y and Her World said...

kehkehkeh. kelakar la. ni kes Pengetua yang dibenci la ni. haha ;)

Perempuan Cantik Sebab Mekap?

syamem said...

mesti tu pengetua sekolah kerajaan.. hehe..

Muhamad Syafiq said...

@Lizi=zie Yasmin : mungkin umur mak dia 61.. haha..
@Miss Y and Her World : boleh tahan la.. :)
@syamem : tak dapat dikenal pasti lagi penfetua sekolah mana tu.. hehe :D