Sunday, August 28, 2011

Aku dan " Kuih Cara Manis " ..


Assalamualaikum ..

6.49 petang .. baru lepas tolong Mama buat "Kuih Cara Manis" .. nak tau macam mana rupa kuih tu , search sendiri kat Google .. jangan malas ye .. kih kih .. petang ni , aku sendiri jadi 'Chef' di dapur dengan bantuan Mama .. nak buat kuih tu , takde la sesusah yang aku sangka .. nak ke tak nak belajar buat kuih tu dengan aku ? offer sekali je ni .. hehe ..

Petang tadi , Mama kata ... " Hari ni kita buat kuih sendiri je la , nak ? " ..

Aku terus angguk kepala tanda setuju ! memang dari semalam lagi Mama dah plan nak buat kuih untuk hari ni .. tapi aku tak berapa pasti , "Kuih Cara Manis" menjadi 'selebriti' juadah untuk Iftar kejap lagi .. puncanya , sebab 'malas' nak g beli kuih kat bazar walaupun bazar tu depan rumah ..

Selamat berbuka puasa ..


No comments: