Tuesday, May 03, 2011

3 Sahabat dan Buah



Pada suatu hari... Amat, Daud dan Budin tersesat di dalam hutan sewaktu memburu. Mereka kemudiannya ditangkap oleh sekumpulan orang asli yg boleh dikategorikan sebagai kaum 'cannibal'.

Sewaktu dihadapkan ke ketua puak cannibal, ketua puak mengatakan mereka tak akan dijadikan sup dan dimakan sekiranya jika mereka lepas ujian yg akan diberikan. Mereka dikehendaki pergi ke dalam hutan dan mencari 10 buah yg sama jenis. Lalu mereka pun bergegas la masuk ke dalam hutan bersama² beberapa orang asli yg akan memastikan mereka tu takkan lari.

Selang beberapa jam, Amat orang pertama yg kembali dan membawa 10 biji buah epal. Ketua puak cannibal itu kemudiannya berkata, "Kamu dikehendaki menyumbat kesemua buah² yg ada ke dalam lubang bontot kamu tanpa sebarang ekspresi diwajah kamu atau kamu akan dimakan !". Maka bermulalah sesi sumbat-menyumbat buah epal ke dalam lubang bontot. Amat dengan secara terpaksanya, bersedia melakukan aksi extreme tu... "SATU !!!...", jerit semua orang² asli yg ada kt situ. Belum sempat epal kedua disumbat, Amat dah menjerit kesakitan. Lalu Amat diikat dan diletak dalam kawah besar untuk dijadikan sbg salah satu bahan resipi sup.

Peserta kedua, Daud pula kembali membawa 10 biji anggur. Ketua puak menerangkan perkara yg sama kepadanya. Daud pun berasa perkara tu tak ada la susah mana sebab dia hanya bawa buah yg kecil. Dari beberapa meter persegi, Amat terdengar aksi kawannya tu dari dalam kawah. Dia juga dapat dengar orang² asli tu menjerit, "SATU !!!... DUA !!!... TIGA !!!... EMPAT !!!... LIMA !!!... ENAM !!!... TUJUH !!!... LAPAN !!!... SEMBILAN !!!...". Tiba², Amat terdengar Daud ketawa terbahak-bahak.

Selang beberapa minit kemudian, Daud pun diletakkan bersebelahan Amat di dalam kawah  yg besar. "Woi, yg ko gelak apehal ?... Bukan ke kau dah nak lepas azab tadi !". kata si Amat kepada Daud. Daud pulak menjawab, "Takleh tahan lah beb... Tengah aku relax² sumbat anggur ke sepuluh, tiba² Budin bawak balik sini buah durian 10 bijik ! haha !"



~sharing is caring©~



No comments: