Saturday, April 28, 2012

Bersih 3.0 : Pros and Cons ..

Assalamualaikum..




gara gara video yang aku baru terima .. sangkaan aku terhadap suara perempuan yang mengeluarkan kata kata kesat meleset .. terbukti dia ialah seorang beragama Islam selepas beristigfar pada Allah .. maklumat yang aku dapat, kereta polis tu melalui kawasan tu tiba tiba telah diancam oleh peserta dengan membaling objek kearah kereta polis .. ada sebelah pihak cakap polis sengaja langgar .. sebelah pihak pula cakap macam ni .. mudah mudahan, Allah menolong di pihak yang benar .

Negara kita pasti akan menjadi perbualan paling panas setakat ni .. Selain tu, pihak polis telah melepaskan tembakan gas pemedih mata dan meriam air di persimbangan jalan Tun Perak. mengapa polis bertindak demikian ? banyak sebenarnya bermain difikiran kita .. sebilangan peserta terlebih 'keras kepala' memasuki kawasan larangan di Dataran Merdeka. aku sendiri tak boleh buat kesimpulan drastik sebab aku tak berminat dengan demonstrasi lebih lebih lagi diketuai oleh .





4 comments:

Jija said...

setuju!!
sedih tgk negara n masyarakat malaysia yg bertindak sedemikian rupa :( kalau tak suka duk malaysia, pergi la negara korg suke then tukar kerakyatan.. ramai lg org yg masih sayangkan malaysia.. dan kalau tak suke dgn corak kepimpinan negara, ade byk lg cara.. bukan dengan cara yg cm ney!!

Muhamad Syafiq said...

@Jija : sila bertukar ic kalau boleh :D

AQ Eyfa said...

btol tu..sye sgt sedih melihat segelintir rakyat Malaysia terlalu taksub tanpa memikirkan akibat yg bakal diterima..Sye mmg anti-demonstrasi jalanan yg x menguntungkan camni.Moga Allah merahmati kite semua dan menyelamatkan negara kite dari kehancuran yang lebih teruk.

Muhamad Syafiq said...

@Chenta Eyfa Najibrz : InshaAllah. moga Allah bersama di pihak yang benar :D