Sunday, September 11, 2011

Aku terkilan ..



Assalamualaikum ..

Terkedu bila aku dapat call dari Mama petang semalam .. "dik, Abang Farid dah meninggal .. accident masa balik kerja .." .. senior masa aku sekolah teknik dulu .. arwah seorang pengawas yang disegani .. sebelum pergi menghadap yang Maha Esa, arwah sempat bagi nasihat ..
"Sentiasa dalam hati kita ni suka tengok kebaikan orang lain, jika kita rasa mereka buat kesalahan tegur mereka secara peribadi, tak payah nak sebarkan berita buruk orang lain. Jika kita selindungkan keburukan orang lain kat dunia ni ALLAH akan tutup keburukan kita kat akhirat."
Aku dapat tau arwah akan dikebumikan hari ni jugak sebelum masuk waktu zohor ..  mungkin minggu ni aku akan balik cheras melawat pusara arwah .. terkilan sebab arwah memang baik budi pekerti, sampai aku sendiri segan kalau nak cakap dengan arwah .. mungkin Allah s.w.t. lebih menyayangi rwah ..

Al-fatihah ...




gambar terakhir arwah  (berbaju putih) pada 16 Jun 2011 ..



5 comments:

miratun madihah said...

al-fatihah.moga roh dicucuri rahmat

Hidayah bt Zainab said...

al-fatihah

salwaismail said...

al-fatihah..

alyaclumsy said...

al- fatihah buat arwah.

alyaclumsy said...

al- fatihah buat arwah.