Monday, February 21, 2011

paling mahal???





...cuba tengok gambar dibawah dan  hayatinya dengan sepenuh jiwa raga korang...
*
*
*

"alah, biasa je kete. aku ada lagi 2 puluh ketul simpan menatang ni kt garage belakng nun...". ini mungkin yang anda katakan ataupun sebaliknya. xkisah la apa pun,
¿¿¿did you know???...
apakah sebenarnya motif disebalik showoff gambar kereta alfard ni kt korang ye?
baiklah, kalau nak tahu motif sebenarnya, cuma nak fokus pada no plet kereta ne :)
~jom kita zoom in sikit~
*
*
*

nampak biasa je dgn no plet ni. tapi... mesti korang xtau harga sebenar no plet ini kn?
daripada sumber yang didapati, nombor pendaftaran kenderaan 'MCA 1' ini telah ditender pada harga RM300,100 iaitu harga tawaran tertinggi untuk nombor plat kenderaan di Malaysia setakat ini. pergh! mamat mana la sanggup habiskan duit poket melabur hanya semata-mata mendapatkan no plet ni.

~senarai ranking no plet tertinggi di Malaysia~

1. 'MCA' berharga  RM 300,100
2.  'TAY 1' pada harga RM242,000 dan
3. 'TAN 1' berjumlah RM200,900 sebelum ini.
4. 'MCA 2' pula ditender pada harga RM101,000 
5. 'MCA 8' pada harga RM88,168.

tambahan lagi, "Nombor pendaftaran 'MCA 888' pula mendapat tender terbanyak iaitu 15 bidaan dengan yang tertinggi pada harga RM15,400," jelas kenyataan itu lagi.
"JPJ dianggarkan mengutip sebanyak RM1.5 juta hasil bidaan dan tempahan nombor pendaftaran siri 'MCA'." (masyuk gilak la pakpak JPJ dengan hanya jual no plet)

*beli plet pun macam nak beli kereta ferrari 3 bijik.
*siapalah yang sanggup bida tinggi-tinggi untuk tender semata-mata hanya melabur pada no plet ni.
* mesti dia fikir no plet tu dpt tanam sekali sebelah dia bila tiba masanya....

p/s : tuan tanah banyak duit, sukahatihempedu beliau la nak buat apa asalkan puas :)


~sharing is caring©~






6 comments:

MIMIN said...

Nehhh I know nothing about cars..
apa lagi kalau plate number :)
Tak tau pulak plate number can be sold and bought.
heee kesian I... nti you ajar I pasal kereta ya..

Muhamad Syafiq said...

mmg blh beli mimin :)
next time i teach you ya!

MIMIN said...

Oh yeke.. now I know tiny little bit about it :)
Alright deal! I wish too syafiq and so much thanks..
Later on bila you free ajar ekk *dapat pula kan :P

Muhamad Syafiq said...

InsahaAllahmimin :)

MIMIN said...

yeay! hee :)

MUHAMAD SYAFIQ said...

:)